Najlepsze praktyki i porady dotyczące SEO 2022r.

Przy tak wielu aktualizacjach Google optymalizacja strony docelowej uległa zmianie. Oto jak poprawić pozycjonowanie strony docelowej i konwersje. Google stale aktualizuje swój algorytm . Tylko w tym roku ogłosili 12 ważnych aktualizacji.

Ale oczywiście nie obejmuje setek drobnych aktualizacji, które Google wprowadził do swojej wyszukiwarki. Czy te aktualizacje mogą wpłynąć na skuteczność Twoich stron docelowych? Absolutnie. Dostosowywanie się do tych ciągłych zmian to coś więcej niż tylko optymalizacja treści pod kątem SERP.

15 grudnia moderowałem sponsorowane webinarium prowadzone przez Mordy’ego Obersteina, szefa komunikacji w Semrush. Oberstein pokazał, jak poprawić SEO swoich stron docelowych i zwiększyć konwersje, korzystając z zestawu porad opartych na danych, które możesz zastosować już dziś.

Jak zmieniły się strony docelowe i SEO

Ludzie są teraz bardziej świadomi technologii i sceptyczni, co zaobserwowano wraz ze wzrostem prywatności danych i wyszukiwań związanych z bezpieczeństwem w ostatnich latach. Podobnie Google staje się coraz bardziej świadomy i sceptyczny wobec pojawiających się treści.

 

Ludzie i wyszukiwarki szukają dobrych doświadczeń z prawdziwymi informacjami. Jednak w rankingu stron docelowych nie chodzi tylko o informacje zawarte na jednej stronie. Ważne jest, aby zastanowić się, w jaki sposób Twoje strony docelowe odzwierciedlają Twoją witrynę i łączą się z nią ogólnie.

Możliwość oceniania stron docelowych zależy od ogólnej witryny

Nie chodzi tylko o strony docelowe. John Mueller wielokrotnie mówił o tym, jak jakość odnosi się do całej witryny. Oczywiste jest, że Google chce zapewnić Tobie i Twoim odwiedzającym doskonałe wrażenia z korzystania z witryny.

 

Problem ze stronami docelowymi: brak informacji i najlepsze praktyki dotyczące całej witryny. Dla marketera naturalne jest patrzenie na strony docelowe z punktu widzenia konwersji.

 

Ponadto wiele osób nadal myśli o stronach docelowych jako o niezależnych podmiotach lub stronach osieroconych, które nie są częścią większej witryny. Dlatego rzeczy, które zwykle robisz, a których nie robisz na swoim blogu lub stronach produktów, chętnie robisz na stronach docelowych. Czas zmienić to nastawienie.

Przyszłość stron docelowych: informacyjne, oparte na danych, spójne

 

Pamiętaj — użytkownicy nie szukają konwersji. Przychodzą na strony docelowe po informacje. Informacja prowadzi do konwersji. Jeśli Twoi użytkownicy nie otrzymają najpierw tych informacji, nie dokonają konwersji. Skoncentruj się bardziej na informowaniu użytkownika, zamiast na sprzedaży.

 

Oprócz proaktywnego odpowiadania na pytania użytkowników, ważniejsza będzie spójność marki i dobre praktyki SEO. Strony docelowe są częścią większej witryny. Kluczem jest myślenie o przeniesieniu pełnej wiedzy, autorytetu i zaufania Twojej witryny na strony docelowe.

Jak sprawić, by strona docelowa zawierała informacje?

Google może określić, kiedy próbujesz sprzedać, zamiast informować odwiedzających — wpłynie to na Twoje rankingi. Jeśli korzystasz z recenzji produktów, upewnij się, że nie masz nic do sprzedawania. Jeśli chcesz otrzymywać więcej zapisów na biuletyn, poinformuj ich — upewnij się, że informujesz odwiedzających, jakie treści otrzymają, gdy się zarejestrują.

 

Jak branding i SEO współpracują ze sobą

Marketing marki i postrzeganie witryny są częścią SEO  — to sposób myślenia, który musisz przyjąć, jeśli chcesz mieć lepszą pozycję na stronach docelowych. Upewnij się, że reklamy nie przysłaniają Twojej autorytatywnej treści i upewnij się, że treść Twojej marki odpowiada potrzebom i intencjom użytkownika.

 

Zbadaj zamiary użytkownika i umieść je na swojej stronie docelowej

Tworząc pomocne, pouczające treści na swoje strony docelowe, Semrush zaleca rozpoczęcie od empatii. Następnie rozpocznij badanie słów kluczowych .

 

Aby tworzyć treści informacyjne, które łączą się z Twoim użytkownikiem i pomagają mu w podjęciu decyzji o konwersji, zrozum:

  • Skąd pochodzą Twoi użytkownicy?
  • Co musi się z nimi stać?
  • Jakie treści będą dla nich pomocne?
  • Czy zaufaliby temu artykułowi?
  • Czy kupiliby te produkty?

 

Wbuduj to w postrzeganie swojej strony docelowej, ale nie poprzestawaj na tym. Zobacz, jak postrzegana jest Twoja witryna, ponieważ treść to Twoja marka, w tym strony docelowe.

 

Odkryj: Dlaczego Google ocenia jedną stronę nad drugą?

Użyteczność będzie tutaj dużym czynnikiem różnicującym. Przyszłość optymalizacji to doświadczenie i użyteczność.

  • Jak łatwo przyswajalna jest informacja dla użytkownika?
  • Czy przekazujesz informacje w najlepszy możliwy sposób?
  • Czy jest sformatowany w sposób, który ma sens dla użytkownika?

 

Więcej porad i informacji popartych danymi, aby uzyskać lepsze rankingi stron docelowych

Semrush nauczył się cennych lekcji na temat SEO stron docelowych, analizując ponad 20 000 adresów URL stron docelowych i wzorców rankingu strony głównej.

 

Kluczowe informacje na wynos

  • Nie osieroć swoich stron docelowych. Połącz je z resztą witryny w jak największym stopniu.
  • Oferuj pomocne i konkretne treści, a nie tylko „treści sprzedażowe”. Google coraz lepiej rozumie intencje.
  • Tworząc treści na strony docelowe, postaw na empatię przed słowami kluczowymi.
  • Dowiedz się, jak odwiedzający i Google postrzegają Twoją witrynę i treść.
  • Nie przesadzaj, gdy naciskasz na konwersję.
  • Użyteczność wyróżni Twoje treści.